Strefa wiedzy. Strona 15
16.09.2013
Pozew zbiorowy przeciwko deweloperowi – część 1
Deweloper, chociaż jeden, często w sporach z nabywcami lokali albo domów stoi na silniejszej pozycji, skutecznie blokując albo zbywając żądania zawiedzionych klientów. Ci, jednocząc siły i wnosząc tzw. pozew zbiorowy, mogą stworzyć grupę, z której siłą deweloper będzie się musiał liczyć. Na czym polega ten tryb sporu z deweloperem?
21.08.2013
Wysyp inwestycji deweloperskich jakby wbrew koniunkturze
W 2013 r. wzrasta liczba rozpoczynanych przez deweloperów inwestycji, co skonfrontować należy z niekorzystną sytuacją gospodarczą w ogóle, w tym w szczególności sytuacją branży budowlanej, narażonej na wysokie ryzyko upadłości. Czy to zwiastuje poprawę nastrojów wśród deweloperów? Powołując się na…
15.07.2013
Umowa rezerwacyjna mieszkania – co to jest i kiedy się ją podpisuje?
Umowa deweloperska i akt przeniesienia własności często są poprzedzone umową rezerwacyjną. Ponieważ umowa rezerwacyjna cieszy się dużą popularnością wśród deweloperów i ich klientów, została uregulowana w nowej ustawie deweloperskiej. Co dokładnie się zmienia? Od kiedy umowy rezerwacyjne będą zawierane według…
13.05.2013
Co to jest prospekt informacyjny?
Prospekt informacyjny jest instrumentem ochrony praw konsumentów (nabywców). Obowiązek jego przygotowywania przez deweloperów wynika z przepisów ustawy o ochronie praw nabywcy lokalu mieszkalnego lub domu jednorodzinnego z dnia 16 września 2011 r. (tzw. ustawa deweloperska), która obowiązuje od 29 kwietnia 2012 r. Deweloper,…
13.05.2013
Nowelizacja ustawy deweloperskiej najwcześniej za rok?
Ciąg dalszy spekulacji dotyczących ewentualnej nowelizacji przepisów ustawy o ochronie praw nabywcy lokalu mieszkalnego lub domu jednorodzinnego. Przy okazji pierwszej rocznicy jej obowiązywania portal wyborcza.biz po raz kolejny przedstawił główne instrumenty ustawy oraz ograniczenia w praktyce jej stosowania. Głos w…
07.05.2013
Czy banki mogą być deweloperami?
Na rynku deweloperskim oferty sprzedaży mieszkań przedstawiają również podmioty, których logo i oznaczenie nawiązuje do znanych na rynku banków. Podobieństwo to jest jak najbardziej zamierzone i ma dodatkowo zachęcić klientów poprzez przywołanie na ogół dobrze znanej mu marki. Czy banki…